Friday, January 28, 2011

Fantasia- magika vs fairytale??

1
2

 3
4
5
6
 7
 8
 9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17

Lee Hongki!!!


kalau nak cari pakwe, aku nak cam hongki..agak2 abad ke brape bru jmpe??

indahnya bila bercinta...???

  Aku slalu dengar kisah cinta.. kadang2 aku tgk org bercinta. tapi apa sebenarnya cinta? macamana rasa cinta? biaselah naluri remaje slalu ingin tahu. aku tak pernah paham cinta. Mungkin aku tak pernah jumpe.. dalam aku cuba memahami cinta,, aku belajar sesuatu yg aku pikir ia bermakna. 
*dalam al-quran sendiri menyebut, setiap manusia telah dicipta pasangannya. - jadi nape perlu cari?. sedangkan Allah dah aturkan semuanya..
*cinta itu urusan hati,dan hati itu urusan Allah..
*sekiranya kita menyukai seseorg, pendamlah dalam hati (sekiranya masa belum sesuai). kalau kita mati, kita dikira mati syahid..- pelik juga pasal cinta pun boleh dikira jihad. tapi cuba bayangkan kalau kita luahkan, kemungkinan besar terjadi maksiat. jangan tanya aku contohnya, tgk je skrg bayi da macam smpah. besepah org buang baby. belum kira lagi prmpuan y x ditakdirkan mengandung. semuanya dari sebaris ayat '' you, jom kapel!!'' dan satu lagi sebab kenapa ia dipanggil jihad (ni aku bincang ngan kgkwn aku) adalah sebab- diorg kata, pendam cinta ni sakit! sakit macamana tu tak reti la aku nak gmbarkan camne. tanyalah pada y lebih arif..
* ustazah aku pernah cakap, kalau kita suka sangat dgn seseorg, insyallah org tu pun akan suka kita jugak. - so tak yah susah2 nak karang ayat, pikat smpai dapat. kalau da jodoh, tak ke mana.
*dua hati igt pada Yang Satu, akan mudah bersatu! 
  Bnyak lagi tapi aku da lupa sikit2.. agak pelik kenapa tiba2 aku b'cakap tntg cinta. Dalam lingkungan umur aku skrg, aku terlalu muda untuk memikirkan tentang cinta. Bukan aku yg nk sgt b'cnta. Cuma terkilan melihat sebilangan besar rakan2 aku bertasbihkan cinta! Aku tak nafi kan itu lumrah hidup remaje. Tapi lumrah itu lah yg akan mnjahanamkan kita! jgn smpai kita tergelincir. Malu! sape nak selamatkan kita waktu tu? Sebelum terjadi, lebih baik kita jaga diri kita dulu.. Aku tak tujukan ni kat sape2. just aku harap akan ad org yg ingatkan aku nanti. Setaun je lagi, aku bakal melangkah ke dunia yg sgt b'beza. Dekat u nnt mungkin aq lupa segala! aku takut.. mungkin takde spe akan igtkan aku. Selagi aku boleh igt, aku cube utk jaga. Dekat negara2 islam yg dijajah oleh israel, wanita islam dirogol mcm tu je. depan2 org. tp kita rela serahkan maruah kita. Kot org tau lagi bangga agaknya! mungkin sesetengah org kata aku tak layak cakap benda mcm ni. Aku tau aku bukanlah sebaik umat. Tapi, kawan mana yg nak tengok kawannya jatuh! Agak segan r bila orang tanya kita, 'eh, balak ko da brape rmai skrg? dan kita terpaksa jawab, 'aku tak kpel la..' Mmg nampak tak laku la an ble kgkwn kita da pasang sampai 7,8 org kte still snsorg. Aku tanyakan kat kawan aku pasal masalah ni, dy cakap bahagianya si suami kalau dia miliki kesetiaan kita tanpa sebarang keraguan. jagalah hati itu utk yg teristimewa Tak salah kalau bercinta, aslkan ia diakhiri dgn perkahwinan.. ( ceh,, aku bru je nak blaja tajuk kawen, da ckp pasal kawen.. hahah) -nishya samat-